Töövarjutamine Hispaania koolides

25.10.2021 – 27.10.2021, Escola Annexa Joan Puigbert, Carrer Isabel la Catòlica, 24, 17004 Girona, Spain

28.10.2021 – 29.10.2021, Escola La Benaula, Caldes de Malavella, Spain

Esimeses koolis olid inglise keele õpetajad kolm päeva, külastades nii kooli kui lasteaia osa. Õpetajad jälgisid erinevate ainete tunde. Koolis jälgisid õpetajad matemaatika, inglise keele ja kehalise kasvatuse ning draamaõpetuse tunde, lasteaia poolel kunstitundi ja rühmadeülest projektõpet. Projektõppe üheks osaks oli matemaatika. Lapsed olid jaotatud gruppidesse, neid juhendas kaks õpetajat. Kuna rühmas olid eri vanuses lapsed, siis väiksemad töötasid oma rühmaruumis ja vanemad lapsed liikusid erinevate rühmade vahel vastavalt teemale. Projekt lõppes õues, kui lapsed rajasid kooli aeda köögiviljapeenra. Ohutustehnilises mõttes oli seda kõrvalt vaadata päris õudne. Lapsed kasutasid erinevaid tööriistu ja kasvataja ei sekkunud üldse.

Koolis toimunud kehalise kasvatuse tund jättis kustumatu mulje. Enamus tegevusest toimus paberil ja asfalteeritud väljakul ilma igasuguste vahenditeta ja tavariietuses. Ilm oli kuum ja tolmu taevani ning järgmisesse tundi suundusid lapsed samades riietes.

Vahetundides olid lapsed õues ja nendega koos olid monitoorijad. Õpetajad õues ei viibinud, nende jaoks oli vahetund aeg puhkamiseks. Söögivahetunnil läksid õpilased iseseisvalt sööklasse ning korra eest sööklas vastutasid samad monitoorijad, kes enne olid nendega õues. Lõunapaus kestis kaks tundi. Osa õpilasi läks selleks ajaks koju. Kes koju ei läinud, jäid monitoorijate hole alla.

Kogu koolipäev kestis kella üheksast poole viieni. Pärastlõunased tunnid olid seotud kas liikumise, muusika, kunsti või draamaga. Õpetajad külastasid ka ühte draamatundi. Tunni teema oli päris huvitav, aga lapsed olid nii väsinud, et jäid saali põrandale magama. Õpetajatel oli tükk tegemist, et neid ärkvel hoida. Meie õpetajate jaoks oli huvitav jälgida, kuidas töö oli kahe õpetaja vahel jagatud.

Kultuurilised väljasõidud

 

Ekskursioon Girona vanalinnas. Giidiks oli kohaliku kooli inglise keele õpetaja, kes viis õpetajad tutvuma kohalike vaatamisväärsustega, millega kooli programmi raames tutvuvad ka nende õpilased. Meie õpetajatele näidati neid tänavaid, kus toimub aasta suurim pidustus, Kastanipäeva karneval ja rongkäik.

Kohaliku toidu ja joogiga tutvusid õpetajad õhtusöögil koos kahe kooli õpetajatega.

Teises koolis viibisid meie õpetajad kaks koolipäeva. Erinevus kahe kooli vahel oli tuntav. Direktor, kes külaliste suhtes oli äärmiselt tähelepanelik, rääkis uhkusega, et on eeskujuna kasutanud Soome kooli

kogemusi. Õpilastel olid vahetusjalatsid, igas klassiruumis olid arvutid ning vanemad olid rohkem kooliellu kaasatud.

Meie õpetajad tundsid end väga koduselt, tunnid meie kooli tundidest siin palju ei erinenud. Töökorralduses üllatas see, et õpetaja valis välja sobiva materjali ning abiõpetja ülesandeks oli järgmiseks tunniks kõik valmis panna. Abiõpetaja märkis ka puudujad, jaotas töölehed, tegeles individuaalset juhendamist vajavate õpilastega ning hoolitses klassi korrasoleku eest.

 

Kultuurilised elamused

Meie õpetajate sealviibimise ajal tähistati Kastanipüha. Vanemad ja vanavanemad tulid kooli ja koos küpsetati kastaneid. Kõik kandsid kostüüme ning valmistuti õhtuseks pidustuseks. Tunde sel pärastlõunal polnud.

Õhtul nautisid kõik linnas karnevali.