Shared Future

 

Sel õppeaastal osales meie kooli õpilased ja õpetaja Inga Veskimägi, Anneli Ramos-Põder ja Margit Alesmaa inspireerivas rahvusvahelises projektis „ Shared Future“, mille eesmärk oli tõsta õpilaste teadlikkust keskkonnateemadest, kliimamuutustest ja toidukao probleemidest. Projekti idee ja teema mõtles välja meie kooli õpetaja, kes jagas oma visiooni partneritega Hispaania Zaragoza koolist. Projekti ülesehitus ja koostööplatvorm loodi eTwinningu keskkonnas, kuhu kutsuti ka teised õpetajad ning õpilased.

Projekti eriline fookus oli toetada õpilaste iseseisvust ja enesejuhtimist. Lähtudes põhimõttest, et noorte teadmised ja valikud mõjutavad meie planeedi tulevikku, kujundati tegevused selliselt, et iga osaleja sai uurida ja analüüsida oma keskkonnajalajälge ning mõista jätkusuutlike otsuste tähtsust.

Ühe olulise tegevusena koostati kolme linna – Tallinna, Helsingi ja Hispaania linna – keskkonnaanalüüsi töölehed. Õpilased täitsid töölehed linnatuuride käigus, jälgides kohaliku keskkonna ja säästva arengu märke. Lisaks viidi läbi praktiline töötuba, kus rahvusvahelistes meeskondades analüüsiti erinevate riikide toidutarbimist ja kulutusi. Õpilased töötasid meeskondades, arutlesid ja esitlesid oma järeldusi, harjutades nii kriitilist mõtlemist kui ka koostööoskusi.

Eraldi tegevusena toimus kodunduse töötuba, kus tutvustati Eesti kööki ja valmistati rahvustoite 0-toidukao põhimõttel. Valminud toidud ja õpilaste tegevused jäädvustati õppevideotena, mida saavad tulevikus kasutada ka teised õppijad.

Projekti jooksul koguti ja analüüsiti ka tagasisidet. Spetsiaalselt koostatud küsitluste abil hinnati õpilaste kogemusi ja saadud teadmisi. Tagasiside näitas, et projekt suurendas oluliselt osalejate teadlikkust keskkonnaprobleemidest ning andis neile praktilisi oskusi, kuidas igapäevaseid valikuid keskkonnasõbralikumalt teha.

Kooli tasandil aitasime suurendada projekti nähtavust, luues koolimajja infoseina ja jagades infot kooli Facebooki lehel ning kodulehel. Nii said kogu koolipere ja lapsevanemad osa meie õpilaste rahvusvahelisest koostööst ja õpiseiklustest.

Projekt oli suurepärane näide sellest, kuidas rahvusvaheline koostöö rikastab õppetööd, toetab õpilaste enesejuhtimise arengut ja kasvatab keskkonnateadlikkust. Meie kooli õpilased näitasid üles suurt huvi ja aktiivsust ning said väärtusliku kogemuse, mis inspireerib neid tegema teadlikumaid valikuid ka tulevikus.