CS Week 2024
Programmeerimisnädala Code Week ja ProgeTiigri õpilasürituse raames korraldatakse Peetri koolis ja lasteaias 14.10 – 15.11.2024 õpilastele erinevaid tegevusi ja õpitubasid. Koolis toimuv üritus kannab nime CS Week.
Õpitoad viiakse läbi Harno, ESF ja Progetiigri toetusel.
Töötubasid viivad läbi õpetajad Signe Reidla ja Tuuli Haljaste.
Üleeuroopaline programmeerimisnädal Code Week on Euroopa Komisjoni algatatud ürituste seeria, mille raames kutsutakse üles kõiki tehnoloogiaharidusest huvitatud ettevõtteid, organisatsioone ja haridusasutusi rääkima programmeerimisest ning korraldama sellega seotud üritusi.
14.-27. oktoobrini toimub programmeerimisnädal Code Week, mille eesmärk on tutvustada programmeerimist.
Üritusi kantakse CodeWeek kaardile (https://codeweek.eu/events)
Tegevused:
Ozobot muinasjutumaal
Õpilased joonistavad muinasjutumaa. Mõtlevad sellele, et Ozobot peaks jõudma ühest kohast teise.
Joonistamist alustab üks võistkond, seda jätkab järgmine ja nii edasi kuni esialgselt joonistust alustanud võistkond jõuab oma alustatud lehe juurde tagasi.
Joonistavad tehtud muinasjutumaale rada, et ozobot jõuaks läbida kõik joonisele tehtud pildid.
Kasutavad erinevaid värve ja võimalusel kiiruse muutmise koode.
Nutirongiga liikuma
Õpilased ehitavad rongile raja, õpivad rongi
liikumist värvikoodidega, teevad raja etteantud pildi järgi. Raja kõrvale pannakse õpetaja poole etteantud kohtadesse legoklotsid, võistkond peab rongi selliselt liikuma panema, et rong legoklotside juures peatuks ja peatuse ajal tohivad sealt võtta ainult õpetaja poolt etteantud arvu klotse. Ülesannet korratakse umbes 15 minutit. Kaks võistkonda liidetakse ja koostöös peavad nad kogutud klotsidest ehitama unistuste maja (maju). Juhivad äpi abil rongi liikumist.
Matatalab rändab ajas
Õpilased on jaotatud gruppidesse.
Õpilased õpivad roboteid klotside järgi liikuma panema, katsetavad robotiga joonistamist. Mõtlevad välja kujundi, raja, pildi vms ja koostavad selle pildi joonistamiseks rajakaardi (nooltega tähistatud liikumine). Üks õpilaste rühm annab enda loodud rajakaardi teisele rühmale. Rajakaardi saanud grupp peab roboti selle järgi liikuma panema ja kasutades pliiatsit saama pildi, mille eelmine grupp on teinud.
Kooditunnid
Õpilased tutvuvad veebikeskkonnas code.org lihtsate ja mänguliste ülesannete kaudu programmeerimise põhialustega, arendavad loogilist mõtlemist ja probleemide lahendamise oskusi.
Töötoad on kantud Code Week kaardile: https://codeweek.eu/events
Kahes 18. oktoobril toimunud “Ozobot muinasjutumaal” töötoas osales kokku 68 õpilast. Esimeses töötoas oli 34 õpilast ja teises 33 õpilast). Osalesid 2. klassi ja lasteaia õpilased.
17. oktoobril toimunud töötoas “Nutirongiga liikuma” osales 39 õpilast (1. b klassi õpilased ja lasteaia õpilased)
15. novembril toimunud töötoas “Nutirongiga liikuma” osales 39 õpilast (3.b klassi õpilased ja lasteaiai õpilased).
3. klassi õpilaste tagasiside:
Töötoas harjutati koostööd, õpiti rongi värvikoodide abil liikuma panemist, ehitati legodest unistuste maju või linnu. Nutirong pidi tegema peatuseid legoklotside juures, mis võimaldas õpilastel neid kokku korjata, et hiljem unistuste linn ehitada.
Näiteks lõpptulemusena valmis linn kus on järv, pood, park, majad, Ahhaa keskus, hotell. Ühe töö eesmärgiks oli, et legode jaoks oleks linn. Väga huvitavaks osutus ühe grupi töö, milleks oli gepardile tehtud mahla joomise tool. Üheks ehitiseke oli omanäoline mesilastaru.
Õpilastele meeldis robootika ja teha omavahelist koostööd.
30.oktoobril toimunud töötoas “Matatalab rändab ajas” osales kokku 34 õpilast (1.klassi ja lasteaia õpilased).
8. novembri töötoas “Matatalab rändab ajas” osales 32 õpilast (2.klassi ja lasteaia õpilased).
Kooditund toimus 15. oktoobril. Sellest võtsid osa 5.b klassi õpilased.