Inglise keele parendamine ja rakendamine Erasmus+ projekti abil
Täiskasvanud õppija isiklikku arengut toetav keeleõpe ja
keeleõpetajate professionaalne areng
Erasmus+ projekt “Projektõpe (PBL) ja Liider minus endas (LME) – lõimitud õpe lasteaias ja koolis” võimaldas osaleda erinevatel õpirännetel. Pöörati tähelepanu Euroopa Liidu keelelisele mitmekesisusele ja kultuuride tundmaõppimisele.
Töövarjuna osalenud inglise keele õpetaja tutvus Gran Canarias ühe kooli võõrkeeleõpetajate erinevate tööstiilide ja lähenemisviisidega. Ta vaatas, kuidas inglise keel oli integreeritud kehalise kasvatuse tundi ning sai aimu, kuidas erinevad kultuurid koolikeskkonnas toimivad.
https://profareng.weebly.com/toumloumlvarjutamine-hispaanias.html
Barcelonas tutvusid osalejad programmi LME rakendamise võimalustega. Partnerkooli tegevuste parema mõistmise tagamiseks oli ingliskeelne suhtlemine oluline ja osalejad toetasid selles üksteist. Õppijad tegid koostööd teiste riikide õpilastega ja parendasid suhtlemist inglise ja hispaania keeles.
https://profareng.weebly.com/toumloumlvarjutamine-hispaania-lme-koolis.html
Õpetajad osalesid inglise keele ja digiõppekursusel, kus keeleõpe toimus laulutekstide mõistmise kaudu, keerulised sõnad selgitati lihtsamate väljenditega ja muusikapala sõnumit analüüsiti põhjalikult. Grammatikat õpetati näidete kaudu ja oluliseks peeti vahetut suhtlemist teiste osalejatega. Keeleõpe integreeriti digikeskkondadega.
https://profareng.weebly.com/2-week-course-intensive-english-and-information-and-communication-technologies-ict—iiri.html
https://profareng.weebly.com/intensive-english.html
Projektõppe kursustel osalejad koostasid projekti tegevuskava inglise keeles ja selline lähenemisviis võimaldas õppijatel õppida keelt läbi praktiliste projektide.
https://profareng.weebly.com/project-based-learning-pbl-in-the-classroom-setup-integration-and-reflection—itaalia.html
Euroopa keelelised prioriteedid
Projekti üks osa käsitles keeleõpet ja võõrkeele kasutamist, mis toetab täiskasvanud õppijate isiklikku arengut.
Projekti üheks eesmärgiks oli võõrkeelsete keskkondade kasutamine õppetöös ja rahvusvahelistes võrgustikes osalemine, inglise keele parendamine ja rakendamine.
Projekt võimaldas osalejatel arendada keeleoskust, kultuuridevahelist suhtlust ning rahvusvahelist koostööd hariduse valdkonnas. Mitmekeelses õpikeskkonnas viibimine arendas osalejate suhtlus- ja koostööoskust erineva kultuuritaustaga inimestega, mis edendas kultuuridevahelist mõistmist. Õpirännetel viibides kasutasid projektis osalejad võõrkeelseid õpikeskkondi, praktiseerisid keeleoskust ning tõlkisid materjale eesti keelde, mis aitas kaasa keeleõppele ja keeleoskuse parandamisele.
Keele- ja digiõppekursustel osalejad said praktilist kogemust keelekasutuse ja digikeskkondade kasutamisega, mis aitas arendada keeleoskust reaalsetes olukordades. Keeleõppekursus võimaldas vahetut ja pidevat suhtlemist välispartneritega.
Osalejad kasutavad võõrkeelseid õpikeskkondi ning rakendavad õpitut oma ainetundides, mis integreerib keeleõppe õppetöösse.
Projektis osalenud õpilased said praktiseerida oma inglise keele ja hispaania keele oskuseid.
Loov lähenemine
Projekti eesmärgiks oli õppijate keeleoskuse parandamine ning selle saavutamiseks kaasati erinevaid osapooli – õppijad, õpetajad ja kaasatud partnerkoolide õpetajad. Projekti raames loodi võimalused õppijatele osaleda rahvusvahelistes projektides, viibida mitmekeelses õpikeskkonnas ning
praktiseerida keelt reaalsetes olukordades.
Projektis rakendati mitmeid loomingulisi ressursse, nagu võõrkeelsete õpikeskkondade kasutamine, eTwinningu koostööprojektides osalemine ja keelening digiõppekursustel viibimine, mänguliste õpikeskkondade loomine. Peale õpirännet loodud eTwinningu projektid pakkusid keeleõpet ka noorematele õppijatele. Projekti käigus pöörati tähelepanu Euroopa Liidu keelelisele mitmekesisusele ja kultuuride tundmaõppimisele.
Keeleõppe kursusel osalejate puhul arvestati individuaalsete vajadustega, neil oli võimalik valida erinevate keeleõppekursuste vahel, mis vastasid nende keeleõppe tasemele ja eelistustele. Kursuse ajal pakuti osalejatele mitmekesiseid õppemeetodeid ja -võimalusi.
Projekti kõikehõlmavuses on ka pikaajaline mõju õppijatele ja kogukonnale. Mitmed õppijad on jätkanud rahvusvahelist koostööd ja keeleõpet. Nad on jaganud oma teadmisi ja kogemusi oma organisatsioonis ja väljaspool organisatsiooni sh õpirännetel olevate õppijate või haridustöötajatega.
Projekti tegevused on parendanud arusaamist teistest kultuuridest, on tutvutud keele õpetamismeetoditega, on saadud uusi kontakte, kellega kootööd jätkatakse.
79% osalajatest arendasid inglise keele oskust, 21% osalejates oskasid inglise keelt piisavalt.
Olemasolevate ressursse loominguline kasutamine
Projektõppe kursustel osalejad pidid koostama projekti tegevuskava inglise keeles ja koolitusel koostatud projekte rakendati koolis õpilastega. Selline lähenemine võimaldas õppijatel omandada keeleoskust läbi praktilise tegevuse ja reaalsete projektide elluviimise.
Projekt võimaldas õppijatel osaleda mitmekeelsetes õpikeskkondades, sealhulgas eTwinningu koostööprojektides teiste riikide õpilastega. See pakkus õppijatele võimalust suhelda võõrkeeltes juba varases eas.
Projekti ajal arendati digioskuseid, tutvuti uute võõrkeelsete digikeskkondadega, mida rakendati ainetundides ning neid keskkondi kasutades arendati õppijatel nii digioskuseid kui ka keeleõpet sh uue sõnavara kasutamist.
Võõrkeele kursusel osalejad tutvusid võõrkeele õpetamismeetoditega, mida tutvustati keeleõpetajatele. Erinevad võõrkeelsed keskkonnad ja õppemängud on aidanud stimuleerida keeleõpet juba varases eas.
Uuenduslikud, varem tundmatud lähenemisviisid, mis sobivad sihtrühma õppijatele.
Projektis osalenud õpilased said osaleda mitmekeelsetes õpikeskkondades, mis võimaldasid suhtlemist ja koostööd teiste riikide õpilastega. Õpilased arendasid suhtlemist inglise keeles ja hispaania keeles.
Projektis osalesid õpetajad keele- ja digiõppekursustel, kus nad said praktilisi teadmisi keelekasutuse, keeleõppe ja digikeskkondade kasutamise kohta.
See võimaldas õpetajatel integreerida keeleõpet digikeskkondadega ning pakkuda õppijatele mitmekesiseid ja kaasavaid õppimisvõimalusi.
Projektõppe kursustel osalejad pidid koostama projekti tegevuskava inglise keeles ja koolitusel koostatud projekte rakendati koolis õpilastega. Selline lähenemisviis võimaldas õppijatel õppida keelt läbi praktiliste projektide.
Osalejad tõlkisid saadud materjale ja ideid eesti keelde ning jagasid neid kolleegidega. See võimaldas võõrkeelse materjalide esitamist emakeeles ning toetas keeleõpet mitmekesise materjalivalikuga.
Keelelise mitmekesisuse kasutamine teiste kultuuride mõistmise parandamiseks keeleõppe abil.
Projekti osalemine võimaldas osalejatel õppida võõrkeelt, suhelda erinevate kultuuride esindajatega ning mõista nende kultuuritausta ja maailmavaadet.
Erineva kultuuritaustaga inimestega suhtlemine võimaldas avardada arusaama teiste kultuuride tavadest, kommetest ja väärtustest ning õppida suhtlema ja töötama mitmekultuurilises keskkonnas. Digi – ja keeleõppe integreerimine andis osalejatele võimaluse praktiseerida keeleliste teadmiste rakendamist
digikeskkondade kasutamisel.
Projekti käigus jagasid osalejad oma kultuurilisi teadmisi ja kogemusi välispartneritega ning õppisid omakorda teiste kultuuride esindajatelt.
Projekt julgustas osalejaid tulla välja oma mugavustsoonist ning avastama uusi kultuure ja maailmavaateid läbi keeleõppe ja rahvusvahelise koostöö.
Õppijate ja õpetajate motivatsiooni suurendamine või positiivse suhtumise kujundamine keeleõppesse ja keelelisse mitmekesisusse.
Projekti kaudu on õppijatel ja õpetajatel olnud võimalus osaleda mitmekesisel ja rahvusvahelisel õpikeskkonnas, mis on aidanud suurendada nende motivatsiooni keeleõppe vastu. Koostööprojektides osalemine, rahvusvahelised koolitused ja võõrkeelsete keskkondade kasutamine on pakkunud
osalejatele mitmekesiseid ja põnevaid võimalusi keelepraktika saamiseks ning uute keeleliste oskuste omandamiseks. Projekt on julgustanud positiivset suhtumist keelelisse mitmekesisusse, sest osalejad on saanud kogeda erinevate kultuuride ja keelte rikkust.
Projektis osalemine võimaldas õppijatel ja õpetajatel rakendada keeleõppe praktikas. Õpetajad on loonud uusi rahvusvahelisi projekte, mis võimaldavad teha koostööd teiste riikide õpilastega. Praktilised tegevused on tõstnud motivatsiooni ja keelekasutuseks enesekindlust. Koostöö erinevate kultuuridega
laiendas projektis osalejate maailmapilti ja suurendas tolerantsust, mis kujundab positiivset suhtumist keelelisse mitmekesisusse.
Mitmesuguste keelte ja kultuuride tundmine rikastab elu ja suurendab maailmas hakkama saamise võimalusi. Projekti kaudu läbitud koolitused pakkusid mitmekülgseid ja kaasavaid õppemeetodeid, mis kujundavad positiivset suhtumist keeleõppesse (näiteks interaktiivsed õppematerjalide kasutamine,
läbiviidud rühmatööd ja projektitööd võimaldasid õppijatel omandada keelt mängulisel viisil).
Inspiratsiooniallikaks koolidele ning lähenemisviiside ülekandmine teistele sihtrühmadele ja valdkondadele.
Projekt võib olla inspiratsiooniallikaks teistele erinevates riikides ja kontekstides, kuna see on näidanud, kuidas keeleõpe ja rahvusvaheline koostöö võivad toetada õppijate ja õpetajate arengut ning edendada keelelist mitmekesisust. Lähenemisviisid võivad olla kohandatavad teiste keelte õppimiseks või erinevate sihtrühmade, näiteks erinevate vanuserühmade, õppimiseks. Kindlasti saab võõrkeele õppimiseks kasutada keelekursuselt saadud meetodeid.
Projekti kaudu saadud kogemusi ja teadmisis saab üle kanda teistesse valdkondadesse, näiteks keeleõppe ja tehnoloogia integreerimine, võõrkeelsete õpikeskkondade kasutamine erinevate õppeainete õpetamisel.
Keeleõpetamise ja -õppe kvantitatiivne või kvalitatiivne paranemine kohalikus või riiklikus kontekstis.
Projekti tulemusena on täheldatud keeleõppe kvantitatiivset ja kvalitatiivset paranemist.
Kvantitatiivselt võib näha, et rohkem õpilasi ja õpetajaid soovib osaleda rahvusvahelistes projektides, et praktiseerida oma võrrkeele kasutamist. Rohkem õpilasi ja õpetajaid ning kasutab võõrkeelseid õpikeskkondi.
Kvalitatiivselt võib näha, et on suurenenud keelekasutuse enesekindlus ja suhtlemises erinevates keeltes. Paremini mõistetakse teisi kultuure.
79% osalejatest tõid välja, et nad on oma võõrkeele oskusi täiendanud.