21st century Education and Teaching Skills: Equip the Next Generations

Soomes  toimuva  kuruse “Lessons from Finland with Educational visits to schools” asemele  valiti kursus  “21st century Education and Teaching Skills: Equip the Next Generations” Kreekas.
17.–23.07.2023 toimus Kreekas Rhodose saarel koolitus “21st century Education and Teaching Skills: Equip the Next Generations”, mis kestis kokku 7 päeva. Koolitusel osalesid õpetajad Eestist, Ungarist, Itaaliast ja Austriast.
Koolitujate hulgas olid valdavalt keeleõpetajad, aga ka erialaõpetajad. Osalejad töötasid enamasti noorte ja täiskasvanutega, mõned neist riigikoolides, mõned erakoolides.

Koolituse fookuses oli nn 4C-ga tutvumine (critical thinking, collaboration, communication, creativity ehk kriitiline mõtlemine, koostöö, suhtlus, loovus). Koolituse raames tutvustas koolitaja Konstantina Konstantakopoulou eelnevalt mainitud oskuste kõrgemaid tasemeid ning arutas koolitujatega, kuidas parima tulemuseni jõuda.

Selleks aga, et kõike seda teha, on vaja oma õpilasi tundma õppida. Koolitaja Konstantina õpetas mitmeid mänge, mille abil saab õpilane vastavalt sellele, kui palju ta klassikaaslasi ja õpetajat usaldab, end avada. Näiteks mängisime mängu “Puuviljasegu”, mille käigus jagati mängus osalejatele üks puuvilja nimetus, näiteks kirss, õun, pirn. Igal osalejal oli oma tool, millel ta istus, v.a ühel, kes jäi ringi keskele seisma. Kui ringis seisev osaleja nimetas ühe puuvilja, pidid nimetuse saanud mängijad koha valima, sh ka ringi keskel olnud osaleja. Nii jäi alati keegi keskele seisma. Mängu saab põnevamaks muuta nii, et hakatakse otsima mängijate ühiseid jooni. Nii vahetavad kohad need, kelle kohta ringi keskel esitatud väide kehtib.

Koostöö edendamiseks pakkus koolitaja välja Goosechase’i äpiga muuseumi külastamise. Koolitusel osalejad jaotati gruppidesse ning viidi Rhodose vanalinna muuseumeid külastama. Tihtipeale on muuseumikülastused õpilaste jaoks igavad, kuid mängulise äpi abil, kuhu saab sisestada mõistatusi, küsimusi, pilte, saab neid panna tähelepanu pöörama detailidele. Nii saab õpetaja suunata õpilasi just nende vaatamisväärsuste juurde, mis on teema õppimiseks olulised.

Samuti võeti koolitusel vaatluse alla õpetaja roll. Iseenda kui õpetaja hindamiseks pakkus koolitaja välja toreda ülesande, nn õpetaja kaitsekilp. Paberile tuli joonistada kaitsekilpi meenutav kujund ning jaotada leht neljaks: moto, väärtused, oskused ja logo. Seda ülesannet on tore ka õpilastega teha, sest see aitab kaardistada, mis on rolli täitmiseks oluline. Suunati mõtlema ka sellele, millised on koolitusel osalejate nn punased nupud ning kuidas õppida end maha rahustama. Selline ülesanne on kasulik nii täiskasvanutele kui ka noortele.

   

      

Rohkem infot: http://profareng.weebly.com/21st-century-education-and-teaching-skills-equip-the-next-generations—kreeka.html