Järelevastamine

KONSULTATSIOON JA JÄRELEVASTAMINE 

  1. Konsultatsioon e õpiabi.

KONSULTATSIOON on järeleaitamise ja õpetamise aeg. Õpilasel on võimalus täiendavaks õppeks, mis toimub üks kord nädalas aineõpetaja klassis selleks ette nähtud ajal.

Konsultatsioonide ajad on nähtavad kooli kodulehel.

  1. Järelevastamine.

JÄRELEVASTAMINE on õpilase võimalus teha puudumise tõttu või hindega „F”  või “MA” vastatud õpiülesanne uuesti.
1.–4. klassi õpilaste järelevastamised toimuvad kokkulepitud ajal oma õpetaja juures.
5.–9. klassi õpilaste suuliste õpiülesannete järelevastamised toimuvad kokku lepitud ajal oma aineõpetaja juures.

  1. Kirjalike tööde järelevastamine.

Kirjalikke töid on võimalik järele vastamas käia kuni iga uue kuu 10. kuupäevani (nt septembris saadud „F“-sid saab parandada 10. oktoobrini)

Pärast 10. kuupäeva möödumist pole õpilasel õigust ilma mõjuva põhjuseta parandada hindele „F“ tehtud tööd.
Kui õpilane puudub pärast töö hindele „F“ sooritamist koolist mõjuvatel põhjustel ja soovib oma eelnevalt saadud mitterahuldavat hinnet parandada, on ta kohustatud aineõpetajale sellest nädala jooksul teada andma. Sellisel juhul lepitakse aineõpetajaga kokku hilisem järeltöö aeg.

Tegemata tööd (Stuudiumis „T“) käsitletakse kui järeltööd, mida on võimalik teha üks kord. Pärast 10.kuupäeva möödumist pole õpilasel õigust ilma mõjuva põhjuseta tegemata tööd enam sooritada ning tema hinne on „F“ ning ei kuulu enam järelevastamisele.

Kui õpilane ei ilmu aineõpetajaga kokku lepitud ajal järeltööd sooritama, siis ei pea õpetaja enam uut järeltöö aega võimaldama.

Õpilasel on õigus järele vastata kokkuleppel aineõpetajaga erigraafiku alusel.

Järelevastamise toimumine. Kirjalike tööde järelvastamine toimub selleks ettenähtud ajal ja klassis sealoleva õpetaja juuresolekul (vaata tabelit).
Ühel korral saab korraga teha järele kuni kaks järeltööd (olenemata õppeainest).
Järelvastamise juures viibiv õpetaja teeb ebaausate võtete kasutajale vastava märke töölehele ja palub õpilasel ruumist lahkuda (töölehe edastab aineõpetajale).

Õpetaja:

  • aineõpetaja koostab järeltöö, kirjutab selle päisesse õpilase nime ja klassi ning lehe jalusesse oma nime, lisab lubatud abivahendite loetelu
  • aineõpetaja viib töölehe vastavasse sahtlisse (A-tiiva õpetajate toas korktahvli all)
  • järelvastamise juures viibiv õpetaja võtab sahtlist järeltööde töölehed, jälgib järeltöö õpilasele esitatud nõudeid ja edastab õpilasele täitmiseks töölehe(d)
  • järelvastamise juures viibiv õpetaja on kogu järelvastamise aja klassiruumis
  • järelvastamise juures viibiv õpetaja teeb ebaausate võtete kasutajale vastava märke töölehele ja palub õpilasel ruumist lahkuda (töölehe edastab aineõpetajale)
  • järelvastamise juures viibiv õpetaja korjab töölehed kokku, vajadusel lisab omapoolseid märkamisi järeltöö lehele (nt pikk ajakulu, vajas lisaselgitust vm)
  • järelvastamise juures viibiv õpetaja tagastab kõik töölehed (ka täitmata) A-tiiva õpetajate toa sahtlisse