Toimus eTwinningu “Meie heaolu kalendri” koostamise võistlus. Õpilased said harjutada koostööd, digipädevusi ning mõelda, mis teeb neid õnnelikuks ja tagab heaolu. (https://harno.ee/etwinning#etwinningu-voistlus-)
Peetri kooli 2.-4. klassi õpilased tegid koostööd oma kooli erinevate klasside õpilastega ja Surju Kooli õpilastega. Koostöö tulemusel valmis 2024 aasta detsembrikuu kalender.
7. klassi õpilased tegid koostööd Jüri Kooli 7. klassi õpilastega ja Pärnu Tammsaare Kooliga.
2.-4 Klassi kalender
5.-7. klassi heaolu kalender
Võistluse reklaamplakat
2024/2025
Sõpruskoolid
CS Week 2024
Programmeerimisnädala Code Week ja ProgeTiigri õpilasürituse raames korraldatakse Peetri koolis ja lasteaias 14.10 – 15.11.2024 õpilastele erinevaid tegevusi ja õpitubasid. Koolis toimuv üritus kannab nime CS Week.
Õpitoad viiakse läbi Harno, ESF ja Progetiigri toetusel.
Töötubasid viivad läbi õpetajad Signe Reidla ja Tuuli Haljaste.
Üleeuroopaline programmeerimisnädal Code Week on Euroopa Komisjoni algatatud ürituste seeria, mille raames kutsutakse üles kõiki tehnoloogiaharidusest huvitatud ettevõtteid, organisatsioone ja haridusasutusi rääkima programmeerimisest ning korraldama sellega seotud üritusi.
14.-27. oktoobrini toimub programmeerimisnädal Code Week, mille eesmärk on tutvustada programmeerimist.
Õpilased joonistavad muinasjutumaa. Mõtlevad sellele, et Ozobot peaks jõudma ühest kohast teise.
Joonistamist alustab üks võistkond, seda jätkab järgmine ja nii edasi kuni esialgselt joonistust alustanud võistkond jõuab oma alustatud lehe juurde tagasi.
Joonistavad tehtud muinasjutumaale rada, et ozobot jõuaks läbida kõik joonisele tehtud pildid.
Kasutavad erinevaid värve ja võimalusel kiiruse muutmise koode.
Nutirongiga liikuma
Õpilased ehitavad rongile raja, õpivad rongi
liikumist värvikoodidega, teevad raja etteantud pildi järgi. Raja kõrvale pannakse õpetaja poole etteantud kohtadesse legoklotsid, võistkond peab rongi selliselt liikuma panema, et rong legoklotside juures peatuks ja peatuse ajal tohivad sealt võtta ainult õpetaja poolt etteantud arvu klotse. Ülesannet korratakse umbes 15 minutit. Kaks võistkonda liidetakse ja koostöös peavad nad kogutud klotsidest ehitama unistuste maja (maju). Juhivad äpi abil rongi liikumist.
Matatalab rändab ajas
Õpilased on jaotatud gruppidesse.
Õpilased õpivad roboteid klotside järgi liikuma panema, katsetavad robotiga joonistamist. Mõtlevad välja kujundi, raja, pildi vms ja koostavad selle pildi joonistamiseks rajakaardi (nooltega tähistatud liikumine). Üks õpilaste rühm annab enda loodud rajakaardi teisele rühmale. Rajakaardi saanud grupp peab roboti selle järgi liikuma panema ja kasutades pliiatsit saama pildi, mille eelmine grupp on teinud.
Kooditunnid
Õpilased tutvuvad veebikeskkonnas code.org lihtsate ja mänguliste ülesannete kaudu programmeerimise põhialustega, arendavad loogilist mõtlemist ja probleemide lahendamise oskusi.
Kahes 18. oktoobril toimunud “Ozobot muinasjutumaal” töötoas osales kokku 68 õpilast. Esimeses töötoas oli 34 õpilast ja teises 33 õpilast). Osalesid 2. klassi ja lasteaia õpilased.
17. oktoobril toimunud töötoas “Nutirongiga liikuma” osales 39 õpilast (1. b klassi õpilased ja lasteaia õpilased)
15. novembril toimunud töötoas “Nutirongiga liikuma” osales 39 õpilast (3.b klassi õpilased ja lasteaiai õpilased).
3. klassi õpilaste tagasiside: Töötoas harjutati koostööd, õpiti rongi värvikoodide abil liikuma panemist, ehitati legodest unistuste maju või linnu. Nutirong pidi tegema peatuseid legoklotside juures, mis võimaldas õpilastel neid kokku korjata, et hiljem unistuste linn ehitada.
Näiteks lõpptulemusena valmis linn kus on järv, pood, park, majad, Ahhaa keskus, hotell. Ühe töö eesmärgiks oli, et legode jaoks oleks linn. Väga huvitavaks osutus ühe grupi töö, milleks oli gepardile tehtud mahla joomise tool. Üheks ehitiseke oli omanäoline mesilastaru.
Õpilastele meeldis robootika ja teha omavahelist koostööd.
30.oktoobril toimunud töötoas “Matatalab rändab ajas” osales kokku 34 õpilast (1.klassi ja lasteaia õpilased).
8. novembri töötoas “Matatalab rändab ajas” osales 32 õpilast (2.klassi ja lasteaia õpilased).
Kooditund toimus 15. oktoobril. Sellest võtsid osa 5.b klassi õpilased.
Inglise keele parendamine ja rakendamine Erasmus+ projekti abil
Täiskasvanud õppija isiklikku arengut toetav keeleõpe ja
keeleõpetajate professionaalne areng
Erasmus+ projekt “Projektõpe (PBL) ja Liider minus endas (LME) – lõimitud õpe lasteaias ja koolis” võimaldas osaleda erinevatel õpirännetel. Pöörati tähelepanu Euroopa Liidu keelelisele mitmekesisusele ja kultuuride tundmaõppimisele. Töövarjuna osalenud inglise keele õpetaja tutvus Gran Canarias ühe kooli võõrkeeleõpetajate erinevate tööstiilide ja lähenemisviisidega. Ta vaatas, kuidas inglise keel oli integreeritud kehalise kasvatuse tundi ning sai aimu, kuidas erinevad kultuurid koolikeskkonnas toimivad. https://profareng.weebly.com/toumloumlvarjutamine-hispaanias.html Barcelonas tutvusid osalejad programmi LME rakendamise võimalustega. Partnerkooli tegevuste parema mõistmise tagamiseks oli ingliskeelne suhtlemine oluline ja osalejad toetasid selles üksteist. Õppijad tegid koostööd teiste riikide õpilastega ja parendasid suhtlemist inglise ja hispaania keeles. https://profareng.weebly.com/toumloumlvarjutamine-hispaania-lme-koolis.html Õpetajad osalesid inglise keele ja digiõppekursusel, kus keeleõpe toimus laulutekstide mõistmise kaudu, keerulised sõnad selgitati lihtsamate väljenditega ja muusikapala sõnumit analüüsiti põhjalikult. Grammatikat õpetati näidete kaudu ja oluliseks peeti vahetut suhtlemist teiste osalejatega. Keeleõpe integreeriti digikeskkondadega. https://profareng.weebly.com/2-week-course-intensive-english-and-information-and-communication-technologies-ict—iiri.html https://profareng.weebly.com/intensive-english.html Projektõppe kursustel osalejad koostasid projekti tegevuskava inglise keeles ja selline lähenemisviis võimaldas õppijatel õppida keelt läbi praktiliste projektide. https://profareng.weebly.com/project-based-learning-pbl-in-the-classroom-setup-integration-and-reflection—itaalia.html
Euroopa keelelised prioriteedid
Projekti üks osa käsitles keeleõpet ja võõrkeele kasutamist, mis toetab täiskasvanud õppijate isiklikku arengut. Projekti üheks eesmärgiks oli võõrkeelsete keskkondade kasutamine õppetöös ja rahvusvahelistes võrgustikes osalemine, inglise keele parendamine ja rakendamine.
Projekt võimaldas osalejatel arendada keeleoskust, kultuuridevahelist suhtlust ning rahvusvahelist koostööd hariduse valdkonnas. Mitmekeelses õpikeskkonnas viibimine arendas osalejate suhtlus- ja koostööoskust erineva kultuuritaustaga inimestega, mis edendas kultuuridevahelist mõistmist. Õpirännetel viibides kasutasid projektis osalejad võõrkeelseid õpikeskkondi, praktiseerisid keeleoskust ning tõlkisid materjale eesti keelde, mis aitas kaasa keeleõppele ja keeleoskuse parandamisele. Keele- ja digiõppekursustel osalejad said praktilist kogemust keelekasutuse ja digikeskkondade kasutamisega, mis aitas arendada keeleoskust reaalsetes olukordades. Keeleõppekursus võimaldas vahetut ja pidevat suhtlemist välispartneritega. Osalejad kasutavad võõrkeelseid õpikeskkondi ning rakendavad õpitut oma ainetundides, mis integreerib keeleõppe õppetöösse. Projektis osalenud õpilased said praktiseerida oma inglise keele ja hispaania keele oskuseid.
Loov lähenemine
Projekti eesmärgiks oli õppijate keeleoskuse parandamine ning selle saavutamiseks kaasati erinevaid osapooli – õppijad, õpetajad ja kaasatud partnerkoolide õpetajad. Projekti raames loodi võimalused õppijatele osaleda rahvusvahelistes projektides, viibida mitmekeelses õpikeskkonnas ning praktiseerida keelt reaalsetes olukordades. Projektis rakendati mitmeid loomingulisi ressursse, nagu võõrkeelsete õpikeskkondade kasutamine, eTwinningu koostööprojektides osalemine ja keelening digiõppekursustel viibimine, mänguliste õpikeskkondade loomine. Peale õpirännet loodud eTwinningu projektid pakkusid keeleõpet ka noorematele õppijatele. Projekti käigus pöörati tähelepanu Euroopa Liidu keelelisele mitmekesisusele ja kultuuride tundmaõppimisele. Keeleõppe kursusel osalejate puhul arvestati individuaalsete vajadustega, neil oli võimalik valida erinevate keeleõppekursuste vahel, mis vastasid nende keeleõppe tasemele ja eelistustele. Kursuse ajal pakuti osalejatele mitmekesiseid õppemeetodeid ja -võimalusi. Projekti kõikehõlmavuses on ka pikaajaline mõju õppijatele ja kogukonnale. Mitmed õppijad on jätkanud rahvusvahelist koostööd ja keeleõpet. Nad on jaganud oma teadmisi ja kogemusi oma organisatsioonis ja väljaspool organisatsiooni sh õpirännetel olevate õppijate või haridustöötajatega. Projekti tegevused on parendanud arusaamist teistest kultuuridest, on tutvutud keele õpetamismeetoditega, on saadud uusi kontakte, kellega kootööd jätkatakse. 79% osalajatest arendasid inglise keele oskust, 21% osalejates oskasid inglise keelt piisavalt.
Olemasolevate ressursse loominguline kasutamine
Projektõppe kursustel osalejad pidid koostama projekti tegevuskava inglise keeles ja koolitusel koostatud projekte rakendati koolis õpilastega. Selline lähenemine võimaldas õppijatel omandada keeleoskust läbi praktilise tegevuse ja reaalsete projektide elluviimise. Projekt võimaldas õppijatel osaleda mitmekeelsetes õpikeskkondades, sealhulgas eTwinningu koostööprojektides teiste riikide õpilastega. See pakkus õppijatele võimalust suhelda võõrkeeltes juba varases eas. Projekti ajal arendati digioskuseid, tutvuti uute võõrkeelsete digikeskkondadega, mida rakendati ainetundides ning neid keskkondi kasutades arendati õppijatel nii digioskuseid kui ka keeleõpet sh uue sõnavara kasutamist. Võõrkeele kursusel osalejad tutvusid võõrkeele õpetamismeetoditega, mida tutvustati keeleõpetajatele. Erinevad võõrkeelsed keskkonnad ja õppemängud on aidanud stimuleerida keeleõpet juba varases eas.
Uuenduslikud, varem tundmatud lähenemisviisid, mis sobivad sihtrühma õppijatele.
Projektis osalenud õpilased said osaleda mitmekeelsetes õpikeskkondades, mis võimaldasid suhtlemist ja koostööd teiste riikide õpilastega. Õpilased arendasid suhtlemist inglise keeles ja hispaania keeles. Projektis osalesid õpetajad keele- ja digiõppekursustel, kus nad said praktilisi teadmisi keelekasutuse, keeleõppe ja digikeskkondade kasutamise kohta. See võimaldas õpetajatel integreerida keeleõpet digikeskkondadega ning pakkuda õppijatele mitmekesiseid ja kaasavaid õppimisvõimalusi. Projektõppe kursustel osalejad pidid koostama projekti tegevuskava inglise keeles ja koolitusel koostatud projekte rakendati koolis õpilastega. Selline lähenemisviis võimaldas õppijatel õppida keelt läbi praktiliste projektide. Osalejad tõlkisid saadud materjale ja ideid eesti keelde ning jagasid neid kolleegidega. See võimaldas võõrkeelse materjalide esitamist emakeeles ning toetas keeleõpet mitmekesise materjalivalikuga.
Keelelise mitmekesisuse kasutamine teiste kultuuride mõistmise parandamiseks keeleõppe abil.
Projekti osalemine võimaldas osalejatel õppida võõrkeelt, suhelda erinevate kultuuride esindajatega ning mõista nende kultuuritausta ja maailmavaadet. Erineva kultuuritaustaga inimestega suhtlemine võimaldas avardada arusaama teiste kultuuride tavadest, kommetest ja väärtustest ning õppida suhtlema ja töötama mitmekultuurilises keskkonnas. Digi – ja keeleõppe integreerimine andis osalejatele võimaluse praktiseerida keeleliste teadmiste rakendamist digikeskkondade kasutamisel. Projekti käigus jagasid osalejad oma kultuurilisi teadmisi ja kogemusi välispartneritega ning õppisid omakorda teiste kultuuride esindajatelt. Projekt julgustas osalejaid tulla välja oma mugavustsoonist ning avastama uusi kultuure ja maailmavaateid läbi keeleõppe ja rahvusvahelise koostöö.
Õppijate ja õpetajate motivatsiooni suurendamine või positiivse suhtumise kujundamine keeleõppesse ja keelelisse mitmekesisusse.
Projekti kaudu on õppijatel ja õpetajatel olnud võimalus osaleda mitmekesisel ja rahvusvahelisel õpikeskkonnas, mis on aidanud suurendada nende motivatsiooni keeleõppe vastu. Koostööprojektides osalemine, rahvusvahelised koolitused ja võõrkeelsete keskkondade kasutamine on pakkunud osalejatele mitmekesiseid ja põnevaid võimalusi keelepraktika saamiseks ning uute keeleliste oskuste omandamiseks. Projekt on julgustanud positiivset suhtumist keelelisse mitmekesisusse, sest osalejad on saanud kogeda erinevate kultuuride ja keelte rikkust. Projektis osalemine võimaldas õppijatel ja õpetajatel rakendada keeleõppe praktikas. Õpetajad on loonud uusi rahvusvahelisi projekte, mis võimaldavad teha koostööd teiste riikide õpilastega. Praktilised tegevused on tõstnud motivatsiooni ja keelekasutuseks enesekindlust. Koostöö erinevate kultuuridega laiendas projektis osalejate maailmapilti ja suurendas tolerantsust, mis kujundab positiivset suhtumist keelelisse mitmekesisusse. Mitmesuguste keelte ja kultuuride tundmine rikastab elu ja suurendab maailmas hakkama saamise võimalusi. Projekti kaudu läbitud koolitused pakkusid mitmekülgseid ja kaasavaid õppemeetodeid, mis kujundavad positiivset suhtumist keeleõppesse (näiteks interaktiivsed õppematerjalide kasutamine, läbiviidud rühmatööd ja projektitööd võimaldasid õppijatel omandada keelt mängulisel viisil).
Inspiratsiooniallikaks koolidele ning lähenemisviiside ülekandmine teistele sihtrühmadele ja valdkondadele.
Projekt võib olla inspiratsiooniallikaks teistele erinevates riikides ja kontekstides, kuna see on näidanud, kuidas keeleõpe ja rahvusvaheline koostöö võivad toetada õppijate ja õpetajate arengut ning edendada keelelist mitmekesisust. Lähenemisviisid võivad olla kohandatavad teiste keelte õppimiseks või erinevate sihtrühmade, näiteks erinevate vanuserühmade, õppimiseks. Kindlasti saab võõrkeele õppimiseks kasutada keelekursuselt saadud meetodeid. Projekti kaudu saadud kogemusi ja teadmisis saab üle kanda teistesse valdkondadesse, näiteks keeleõppe ja tehnoloogia integreerimine, võõrkeelsete õpikeskkondade kasutamine erinevate õppeainete õpetamisel.
Keeleõpetamise ja -õppe kvantitatiivne või kvalitatiivne paranemine kohalikus või riiklikus kontekstis.
Projekti tulemusena on täheldatud keeleõppe kvantitatiivset ja kvalitatiivset paranemist. Kvantitatiivselt võib näha, et rohkem õpilasi ja õpetajaid soovib osaleda rahvusvahelistes projektides, et praktiseerida oma võrrkeele kasutamist. Rohkem õpilasi ja õpetajaid ning kasutab võõrkeelseid õpikeskkondi. Kvalitatiivselt võib näha, et on suurenenud keelekasutuse enesekindlus ja suhtlemises erinevates keeltes. Paremini mõistetakse teisi kultuure. 79% osalejatest tõid välja, et nad on oma võõrkeele oskusi täiendanud.
Pildid 2024/2025
Õpilaste rühmaviisiline õpiränne
Töövarjutamine Hispaanias, Barcelonas
Õpetajad tutvusid Hispaania koolis LME rakendamise võimalustega
15.–19. jaanuaril käisid kaheksa Peetri kooli õpetajat Hispaanias Barcelonas Fedac Sant Andreu koolis tutvumas „Liider minus endas“ programmi rakendamise võimalustega. Koolitunde külastasid ka 8. klassi õpilast, kelleks olid Mihkel Kukk ja Lautaro Hedberto Jofre Machin, kes osalesid omavanuste õpilastega koos tundides ning lahendasid klassikaaslastega sarnaseid ülesandeid.
Sant Andreu kooli saabumisel tutvustasid 5.–7. klasside õpilased külastajatele oma koolimaja ning rääkisid lähemalt „Liider minus endas“ programmist. Õpilased näitasid erinevaid klassiruume, sisehoovi, koolimaja seintele üles pandud projekte ning rääkisid, kuidas nad need teoks tegid.
Viiepäevase külastuse ajal vaatlesid õpetajad I–III kooliastme ainetunde. Iga klassi tunniplaanis oli üks tund, mis oli pühendatud LME-ga tegelemisele. Õpilased tutvustasid enda mahukaid õpimappe, millesse oli koondatud seitsme harjumusega seotud harjutused. Noorematel õpilastel olid olemas ka LME-teemalised töövihikud, mida üheskoos täideti. Sant Andreu koolis olid paljud õppeained omavahel lõimitud, samuti oli õppekavadesse lõimitud ka LME põhimõtteid, kuid õpilastel on tunniplaanis ka LME-ga tegelemiseks mõeldud tund.
Nii õpetajatel kui ka õpilastel oli võimalus suhelda Sant Andreu kooli õpetajate ja õpilastega, kelle jaoks on lõiming koolipäeva tavaline osa. Kõikidel õpilastel on olemas isiklik Chromebook, millega toimetatakse peaaegu kogu koolipäeva vältel. Sant Andreu koolis on õppetöö koondatud Google Classroomi, mille kaudu saavad õpilased õpetajatelt kirjalikku tagasisidet. „Liider minus endas“ programmi eestvedaja sõnul on sealsetel õpilastel võimalik osa saada vabatahtlikust tööst, mis suunab õpilasi olema proaktiivne.
Tänu teise „Liider minus endas“ programmi rakendavale kooli vaatlemisele said Peetri kooli õpetajad uusi ideid, kuidas sisustada klassitunde ning milliseid üleskutseid edaspidi kooliperele teha. Näiteks 2023/2024. õppeaastal viivad õpetajad Helen Pullinen ja Eili Laas läbi LME-teemalisi infominuteid õpetajatele ja kõik meie kooli klassid panid selleks aastaks paika enda klassimissiooni ning eesmärgi saavutamiseks vajalikud sammud. Kuna meie kool tähistab sel aastal oma 15. sünnipäeva, siis programmist inspireeritult saavad kõik klassid teha koolile sünergiakingituse. Samuti andis kooli külastus ideid õppeainete ja programmi lõimimiseks, mida plaanivad õpetajad uusi õppekavasid luues silmas pidada.
Janika Vaht
Eelkohtumine Hispaania koolis Fedac Sant Andreu
Enne töövarjutamist ja õpilaste rühmaviisilist õpirännet toimus Basrcelonas olevas koolis Fedac Sant Andreu eelkohtumine. Eelkohtumise ajal tutvuti kooliga, kooli juhtkonnaga, programmi LME koordinaatoriga ja Erasmus+ koordinaatoriga. Räägiti koolis rakendavast programmist ja ühiselt koostati programm töövarjutamise ja õpilaste rühmaviisilise õpirände jaoks.