Inglise keele parendamine ja rakendamine Erasmus+ projekti abil

Täiskasvanud õppija isiklikku arengut toetav keeleõpe ja

keeleõpetajate professionaalne areng

Erasmus+ projekt “Projektõpe (PBL) ja Liider minus endas (LME) – lõimitud õpe lasteaias ja koolis” võimaldas osaleda erinevatel õpirännetel. Pöörati tähelepanu Euroopa Liidu keelelisele mitmekesisusele ja kultuuride tundmaõppimisele.
Töövarjuna osalenud inglise keele õpetaja tutvus Gran Canarias ühe kooli võõrkeeleõpetajate erinevate tööstiilide ja lähenemisviisidega. Ta vaatas, kuidas inglise keel oli integreeritud kehalise kasvatuse tundi ning sai aimu, kuidas erinevad kultuurid koolikeskkonnas toimivad. 
https://profareng.weebly.com/toumloumlvarjutamine-hispaanias.html
Barcelonas tutvusid osalejad programmi LME rakendamise võimalustega. Partnerkooli tegevuste parema mõistmise tagamiseks oli ingliskeelne suhtlemine oluline ja osalejad toetasid selles üksteist. Õppijad tegid koostööd teiste riikide õpilastega ja parendasid suhtlemist inglise ja hispaania keeles.
https://profareng.weebly.com/toumloumlvarjutamine-hispaania-lme-koolis.html
Õpetajad osalesid inglise keele ja digiõppekursusel, kus keeleõpe toimus laulutekstide mõistmise kaudu, keerulised sõnad selgitati lihtsamate väljenditega ja muusikapala sõnumit analüüsiti põhjalikult. Grammatikat õpetati näidete kaudu ja oluliseks peeti vahetut suhtlemist teiste osalejatega. Keeleõpe integreeriti digikeskkondadega.
https://profareng.weebly.com/2-week-course-intensive-english-and-information-and-communication-technologies-ict—iiri.html
https://profareng.weebly.com/intensive-english.html
Projektõppe kursustel osalejad koostasid projekti tegevuskava inglise keeles ja selline lähenemisviis võimaldas õppijatel õppida keelt läbi praktiliste projektide.
https://profareng.weebly.com/project-based-learning-pbl-in-the-classroom-setup-integration-and-reflection—itaalia.html

Euroopa keelelised prioriteedid

Projekti üks osa käsitles keeleõpet ja võõrkeele kasutamist, mis toetab täiskasvanud õppijate isiklikku arengut.
Projekti üheks eesmärgiks oli võõrkeelsete keskkondade kasutamine õppetöös ja rahvusvahelistes võrgustikes osalemine, inglise keele parendamine ja rakendamine.

Projekt võimaldas osalejatel arendada keeleoskust, kultuuridevahelist suhtlust ning rahvusvahelist koostööd hariduse valdkonnas. Mitmekeelses õpikeskkonnas viibimine arendas osalejate suhtlus- ja koostööoskust erineva kultuuritaustaga inimestega, mis edendas kultuuridevahelist mõistmist. Õpirännetel viibides kasutasid projektis osalejad võõrkeelseid õpikeskkondi, praktiseerisid keeleoskust ning tõlkisid materjale eesti keelde, mis aitas kaasa keeleõppele ja keeleoskuse parandamisele.
Keele- ja digiõppekursustel osalejad said praktilist kogemust keelekasutuse ja digikeskkondade kasutamisega, mis aitas arendada keeleoskust reaalsetes olukordades. Keeleõppekursus võimaldas vahetut ja pidevat suhtlemist välispartneritega.
Osalejad kasutavad võõrkeelseid õpikeskkondi ning rakendavad õpitut oma ainetundides, mis integreerib keeleõppe õppetöösse.
Projektis osalenud õpilased said praktiseerida oma inglise keele ja hispaania keele oskuseid.

 

Loov lähenemine

Projekti eesmärgiks oli õppijate keeleoskuse parandamine ning selle saavutamiseks kaasati erinevaid osapooli – õppijad, õpetajad ja kaasatud partnerkoolide õpetajad. Projekti raames loodi võimalused õppijatele osaleda rahvusvahelistes projektides, viibida mitmekeelses õpikeskkonnas ning
praktiseerida keelt reaalsetes olukordades.
Projektis rakendati mitmeid loomingulisi ressursse, nagu võõrkeelsete õpikeskkondade kasutamine, eTwinningu koostööprojektides osalemine ja keelening digiõppekursustel viibimine, mänguliste õpikeskkondade loomine. Peale õpirännet loodud eTwinningu projektid pakkusid keeleõpet ka noorematele õppijatele. Projekti käigus pöörati tähelepanu Euroopa Liidu keelelisele mitmekesisusele ja kultuuride tundmaõppimisele.
Keeleõppe kursusel osalejate puhul arvestati individuaalsete vajadustega, neil oli võimalik valida erinevate keeleõppekursuste vahel, mis vastasid nende keeleõppe tasemele ja eelistustele. Kursuse ajal pakuti osalejatele mitmekesiseid õppemeetodeid ja -võimalusi.
Projekti kõikehõlmavuses on ka pikaajaline mõju õppijatele ja kogukonnale. Mitmed õppijad on jätkanud rahvusvahelist koostööd ja keeleõpet. Nad on jaganud oma teadmisi ja kogemusi oma organisatsioonis ja väljaspool organisatsiooni sh õpirännetel olevate õppijate või haridustöötajatega.
Projekti tegevused on parendanud arusaamist teistest kultuuridest, on tutvutud keele õpetamismeetoditega, on saadud uusi kontakte, kellega kootööd jätkatakse.
79% osalajatest arendasid inglise keele oskust, 21% osalejates oskasid inglise keelt piisavalt.

Olemasolevate  ressursse loominguline kasutamine

Projektõppe kursustel osalejad pidid koostama projekti tegevuskava inglise keeles ja koolitusel koostatud projekte rakendati koolis õpilastega. Selline lähenemine võimaldas õppijatel omandada keeleoskust läbi praktilise tegevuse ja reaalsete projektide elluviimise.
Projekt võimaldas õppijatel osaleda mitmekeelsetes õpikeskkondades, sealhulgas eTwinningu koostööprojektides teiste riikide õpilastega. See pakkus õppijatele võimalust suhelda võõrkeeltes juba varases eas.
Projekti ajal arendati digioskuseid, tutvuti uute võõrkeelsete digikeskkondadega, mida rakendati ainetundides ning neid keskkondi kasutades arendati õppijatel nii digioskuseid kui ka keeleõpet sh uue sõnavara kasutamist.
Võõrkeele kursusel osalejad tutvusid võõrkeele õpetamismeetoditega, mida tutvustati keeleõpetajatele. Erinevad võõrkeelsed keskkonnad ja õppemängud on aidanud stimuleerida keeleõpet juba varases eas.

 Uuenduslikud, varem tundmatud lähenemisviisid, mis sobivad sihtrühma õppijatele.

Projektis osalenud õpilased said osaleda mitmekeelsetes õpikeskkondades, mis võimaldasid suhtlemist ja koostööd teiste riikide õpilastega. Õpilased arendasid suhtlemist inglise keeles ja hispaania keeles.
Projektis osalesid õpetajad keele- ja digiõppekursustel, kus nad said praktilisi teadmisi keelekasutuse, keeleõppe ja digikeskkondade kasutamise kohta.
See võimaldas õpetajatel integreerida keeleõpet digikeskkondadega ning pakkuda õppijatele mitmekesiseid ja kaasavaid õppimisvõimalusi.
Projektõppe kursustel osalejad pidid koostama projekti tegevuskava inglise keeles ja koolitusel koostatud projekte rakendati koolis õpilastega. Selline lähenemisviis võimaldas õppijatel õppida keelt läbi praktiliste projektide.
Osalejad tõlkisid saadud materjale ja ideid eesti keelde ning jagasid neid kolleegidega. See võimaldas võõrkeelse materjalide esitamist emakeeles ning toetas keeleõpet mitmekesise materjalivalikuga.

Keelelise mitmekesisuse kasutamine teiste kultuuride mõistmise parandamiseks keeleõppe abil.

Projekti osalemine võimaldas osalejatel õppida võõrkeelt, suhelda erinevate kultuuride esindajatega ning mõista nende kultuuritausta ja maailmavaadet.
Erineva kultuuritaustaga inimestega suhtlemine võimaldas avardada arusaama teiste kultuuride tavadest, kommetest ja väärtustest ning õppida suhtlema ja töötama mitmekultuurilises keskkonnas. Digi – ja keeleõppe integreerimine andis osalejatele võimaluse praktiseerida keeleliste teadmiste rakendamist
digikeskkondade kasutamisel.
Projekti käigus jagasid osalejad oma kultuurilisi teadmisi ja kogemusi välispartneritega ning õppisid omakorda teiste kultuuride esindajatelt.
Projekt julgustas osalejaid tulla välja oma mugavustsoonist ning avastama uusi kultuure ja maailmavaateid läbi keeleõppe ja rahvusvahelise koostöö.

Õppijate ja õpetajate motivatsiooni suurendamine või positiivse suhtumise kujundamine keeleõppesse ja keelelisse mitmekesisusse.


Projekti kaudu on õppijatel ja õpetajatel olnud võimalus osaleda mitmekesisel ja rahvusvahelisel õpikeskkonnas, mis on aidanud suurendada nende motivatsiooni keeleõppe vastu. Koostööprojektides osalemine, rahvusvahelised koolitused ja võõrkeelsete keskkondade kasutamine on pakkunud
osalejatele mitmekesiseid ja põnevaid võimalusi keelepraktika saamiseks ning uute keeleliste oskuste omandamiseks. Projekt on julgustanud positiivset suhtumist keelelisse mitmekesisusse, sest osalejad on saanud kogeda erinevate kultuuride ja keelte rikkust.
Projektis osalemine võimaldas õppijatel ja õpetajatel rakendada keeleõppe praktikas. Õpetajad on loonud uusi rahvusvahelisi projekte, mis võimaldavad teha koostööd teiste riikide õpilastega. Praktilised tegevused on tõstnud motivatsiooni ja keelekasutuseks enesekindlust. Koostöö erinevate kultuuridega
laiendas projektis osalejate maailmapilti ja suurendas tolerantsust, mis kujundab positiivset suhtumist keelelisse mitmekesisusse.
Mitmesuguste keelte ja kultuuride tundmine rikastab elu ja suurendab maailmas hakkama saamise võimalusi. Projekti kaudu läbitud koolitused pakkusid mitmekülgseid ja kaasavaid õppemeetodeid, mis kujundavad positiivset suhtumist keeleõppesse (näiteks interaktiivsed õppematerjalide kasutamine,
läbiviidud rühmatööd ja projektitööd võimaldasid õppijatel omandada keelt mängulisel viisil).

Inspiratsiooniallikaks koolidele ning lähenemisviiside ülekandmine teistele sihtrühmadele ja valdkondadele.


Projekt võib olla inspiratsiooniallikaks teistele erinevates riikides ja kontekstides, kuna see on näidanud, kuidas keeleõpe ja rahvusvaheline koostöö võivad toetada õppijate ja õpetajate arengut ning edendada keelelist mitmekesisust. Lähenemisviisid võivad olla kohandatavad teiste keelte õppimiseks või erinevate sihtrühmade, näiteks erinevate vanuserühmade, õppimiseks. Kindlasti saab võõrkeele õppimiseks kasutada keelekursuselt saadud meetodeid.
Projekti kaudu saadud kogemusi ja teadmisis saab üle kanda teistesse valdkondadesse, näiteks keeleõppe ja tehnoloogia integreerimine, võõrkeelsete õpikeskkondade kasutamine erinevate õppeainete õpetamisel.

Keeleõpetamise ja -õppe kvantitatiivne  või kvalitatiivne paranemine kohalikus või riiklikus kontekstis.


Projekti tulemusena on täheldatud keeleõppe kvantitatiivset ja kvalitatiivset paranemist.
Kvantitatiivselt võib näha, et rohkem õpilasi ja õpetajaid soovib osaleda rahvusvahelistes projektides, et praktiseerida oma võrrkeele kasutamist. Rohkem õpilasi ja õpetajaid ning kasutab võõrkeelseid õpikeskkondi.
Kvalitatiivselt võib näha, et on suurenenud keelekasutuse enesekindlus ja suhtlemises erinevates keeltes. Paremini mõistetakse teisi kultuure.
79% osalejatest tõid välja, et nad on oma võõrkeele oskusi täiendanud.

Pildid 2024/2025

Õpilaste rühmaviisiline õpiränne

Töövarjutamine Hispaanias, Barcelonas

Õpetajad tutvusid Hispaania koolis LME rakendamise võimalustega

15.–19. jaanuaril käisid kaheksa Peetri kooli õpetajat Hispaanias Barcelonas Fedac Sant Andreu koolis tutvumas „Liider minus endas“ programmi rakendamise võimalustega. Koolitunde külastasid ka 8. klassi õpilast, kelleks olid Mihkel Kukk ja Lautaro Hedberto Jofre Machin, kes osalesid omavanuste õpilastega koos tundides ning lahendasid klassikaaslastega sarnaseid ülesandeid.

Sant Andreu kooli saabumisel tutvustasid 5.–7. klasside õpilased külastajatele oma koolimaja ning rääkisid lähemalt „Liider minus endas“ programmist. Õpilased näitasid erinevaid klassiruume, sisehoovi, koolimaja seintele üles pandud projekte ning rääkisid, kuidas nad need teoks tegid.

  Viiepäevase külastuse ajal vaatlesid õpetajad I–III kooliastme ainetunde. Iga klassi tunniplaanis oli üks tund, mis oli pühendatud LME-ga tegelemisele. Õpilased tutvustasid enda mahukaid õpimappe, millesse oli koondatud seitsme harjumusega seotud harjutused. Noorematel õpilastel olid olemas ka LME-teemalised töövihikud, mida üheskoos täideti. Sant Andreu koolis olid paljud õppeained omavahel lõimitud, samuti oli õppekavadesse lõimitud ka LME põhimõtteid, kuid õpilastel on tunniplaanis ka LME-ga tegelemiseks mõeldud tund.

 Nii õpetajatel kui ka õpilastel oli võimalus suhelda Sant Andreu kooli õpetajate ja õpilastega, kelle jaoks on lõiming koolipäeva tavaline osa. Kõikidel õpilastel on olemas isiklik Chromebook, millega toimetatakse peaaegu kogu koolipäeva vältel. Sant Andreu koolis on õppetöö koondatud Google Classroomi, mille kaudu saavad õpilased õpetajatelt kirjalikku tagasisidet. „Liider minus endas“ programmi eestvedaja sõnul on sealsetel õpilastel võimalik osa saada vabatahtlikust tööst, mis suunab õpilasi olema proaktiivne.

Tänu teise „Liider minus endas“ programmi rakendavale kooli vaatlemisele said Peetri kooli õpetajad uusi ideid, kuidas sisustada klassitunde ning milliseid üleskutseid edaspidi kooliperele teha. Näiteks 2023/2024. õppeaastal viivad õpetajad Helen Pullinen ja Eili Laas läbi LME-teemalisi infominuteid õpetajatele ja kõik meie kooli klassid panid selleks aastaks paika enda klassimissiooni ning eesmärgi saavutamiseks vajalikud sammud. Kuna meie kool tähistab sel aastal oma 15. sünnipäeva, siis programmist inspireeritult saavad kõik klassid teha koolile sünergiakingituse. Samuti andis kooli külastus ideid õppeainete ja programmi lõimimiseks, mida plaanivad õpetajad uusi õppekavasid luues silmas pidada.

Janika Vaht

Eelkohtumine Hispaania koolis Fedac Sant Andreu

Enne töövarjutamist ja õpilaste rühmaviisilist õpirännet toimus Basrcelonas olevas koolis Fedac Sant Andreu eelkohtumine. Eelkohtumise ajal tutvuti kooliga, kooli juhtkonnaga, programmi LME koordinaatoriga ja Erasmus+ koordinaatoriga. Räägiti koolis rakendavast programmist ja ühiselt koostati programm töövarjutamise ja õpilaste rühmaviisilise õpirände jaoks.

 

 

Töövarjutamine Hispaanias 

26.12-02.12 oli Peetri lasteaia õpetaja  ja kooli inglise keele  õpetaja  Gran Canarial,  Ingeniose koolis CEIP Profesor Carlos Socas Muñoz, Ingenio töövarjuks.

See oli palju väiksem kool kui Peetri kool, lasteaed ja kool asusid samas majas ja tunnid toimusid kell 08:30-13:30. Kellahelina asemel mängis ümberringi muusika, mis andis lastele märku, et nad võivad klassi siseneda, et õppetööga tegeleda.  Klassi said nad siseneda alles siis, kui muusika algas.

Lapsed olid ülimalt toredad ja kõik olid oma pisikest kooli esitledes oma osa inglise keeles selgeks õppinud. Oli võimalus viibida erinevates klassiruumides, nende välijõusaalis, lasteaia klassiruumides, õpetajatetoas, koosolekuruumis. Kooli koridorides oli palju käsitööd,  teadusprojekte, kunstiprojekte ja seal olid ka mõned Eesti lipud.

Võimalik oli viibida erinevates ainetundides ja lasteaiatundides. Osalejad nägid  tundide, kus kasutati palju rollimänge, rekvisiite, mälukaarte, kehakeelt ja arutelusid. Toimus inglise keele integreerimine teiste õppeainetega ning tundides kasutati palju digivahendeid.

Rohekm infot: http://profareng.weebly.com/toumloumlvarjutamine-hispaanias.html

​Environmental Education and outdoor education in non-formal settings (Küpros)

Erasmuse Environmental and Outdoor Education in non-formal settings koolitus toimus Küprosel, Nicosias 19-25.11.2023. Osalesid õpetajad Piret ja Inga koolist ning lasteaiast õpetaja Kaari.

Koolitus toimus erinevates Küprose piirkondades ning looduskaunites paikades: Troodose mäel, Kakopetria külas, Riverland BioFarmis Kampia külas, Ayia Napa rannas.

Koolitaja viis läbi erinevaid õuesõppe tegevusi, mida saab rakendada eri vanuses õpilastega nii projektõppe kui ka ainetundide raames. Õpitud tegevused annavad võimaluse lõimida erinevaid ainevaldkondi omavahel andes õpilastele võimaluse tegutseda vabas looduses. Ülesannete puhul oli oluline luua õpilaste jaoks keskkond, kus nad tunnevad ennast kaasatuna ning ülesannete protsess ja tulemused toetavad õpilaste positiivse enesehinnangu kujunemist. Samuti võimaldavad nähtud tegevused lastel tegutseda ühtse meeskonnana ning eakaaslastega arvestavalt käituda. Õuesõppe ülesannete mõte oli laiendada klassiruumi õue ja viia õues kogetut ja praktiseeritud tagasi klassiruumi, et jätkata alustatud õppeprotsessiga järgnevatel päevadel. Nägime väga huvitavaid õppevahendeid, mis aitavad õpilastel kogeda loodust ja seostada õpitut igapäevaeluga. Õpetajatena saime ideid, missuguseid kasulikke õppevahendeid saaksime edaspidi oma töös kasutada.

 

Rohkem infot: http://profareng.weebly.com/environmental-education-and-outdoor-education-in-non-formal-settings—kuumlpros.html

Innovative teaching methods for teachers, school and adult education staff (Hispaania)

23.09.23-01.10.23 toimus Tenerifel koolitus „Innovative Teaching Methods for Teachers, School and Adult Education Staff“

Koolitusel osalesid koolist Inga ja Meryt ning lasteaiast Lii.

Koolitusel õpetati innovatiivseid õppemeetodeid õpetajatele, sealhulgas projektipõhist õpet, mitteformaalset õpet, õuesõpet ning IKT vahendeid.

Saime teada, mis vahe on projektil ja projektipõhisel õppimisel. Kuidas tekitada õpilastes huvi õpitava teema vastu ning kuidas õpilane tunneks ennast rohkem kaasatud? Mismoodi läbitud teemad paremini kinnistuksid?

Koolitusel osales 16 inimest erinevatest riikidest nagu Eesti, Serbia, Tšehhi, Ungari, Saksamaalt ja Arubalt. Oli põhikooli ja kutsekooli õpetajaid. Meie seas oli algklassi õpetajaid, liikumise, inglise keelelasteaia õpetajaid  ja isegi üks koolidirektor.

 Kursusel osalejad proovisid erinevaid vahendeid, et välja selgitada, kuidas õpilasi paremini kaasata ja neid hinnata. See kursus aitas osalejatel õppida, kuidas tuua rohkem kaasaegseid uuendusi oma õppeprotsessi.

Rohkem infot: http://profareng.weebly.com/innovative-teaching-methods-for-teachers-school-and-adult-education-staff—hispaania.html

Project-Based Learning (PBL) in the Classroom: Setup, Integration and Reflection/PBL Project Based Learning to improve the management of the class (Itaalia)

21.august. – 26.august.2023 toimus Itaalias Veronas projektipõhise õppe koolitus:
Project-Based Learning (PBL) in the Classroom: Setup, Integration and Reflection. Koolitusel osalesid koolist Tuuli ja Margit ning lasteaiast Mari-Liis ja Britta.
Koolitusel õpetati, mis vahe on projektil ja projektipõhisel õppimisel.
  1. Kuidas tekitada õpilastes huvi õpitava teema vastu ning kuidas õpilane tunneks ennast rohkem kaasatud?
  2. Mismoodi läbitud teemad paremini kinnistuksid?
  3. Milline väljund ja tulem võiks olla?
  4. Kuidas hinnata PBL puhul õpilaste edasijõudmist õppekava teemade omandamisel?
 
Koolitusel osales 10 inimest. Soomest, Eestist, Poolast, Tšehhist, Saksamaalt ja Hispaaniast kaks inimest. Meie seas oli üks kooli direktor, matemaatika õpetajaid, inglise keele õpetajaid, lasteaia õpetajaid jt.
 
Iga kursusel osaleja pidi välja mõtlema ja koostama projektõppe põhise plaani: Valima teema, tekitama huvi õpilastes, looma tegevusele sisu, mõtlema välja lõpp produkti ja kuidas hinnata õpilaste edasijõudmist õppekavateemade omandamisel.
Koolituse viimane päev oli mõeldud kohaliku kultuuriga tutvumiseks. Osalejad said tutvuda Verona linna vaatamisväärsustega ja ajalooga.