Shared Future
Sel õppeaastal osales meie kooli õpilased ja õpetaja Inga Veskimägi, Anneli Ramos-Põder ja Margit Alesmaa inspireerivas rahvusvahelises projektis „ Shared Future“, mille eesmärk oli tõsta õpilaste teadlikkust keskkonnateemadest, kliimamuutustest ja toidukao probleemidest. Projekti idee ja teema mõtles välja meie kooli õpetaja, kes jagas oma visiooni partneritega Hispaania Zaragoza koolist. Projekti ülesehitus ja koostööplatvorm loodi eTwinningu keskkonnas, kuhu kutsuti ka teised õpetajad ning õpilased.
Projekti eriline fookus oli toetada õpilaste iseseisvust ja enesejuhtimist. Lähtudes põhimõttest, et noorte teadmised ja valikud mõjutavad meie planeedi tulevikku, kujundati tegevused selliselt, et iga osaleja sai uurida ja analüüsida oma keskkonnajalajälge ning mõista jätkusuutlike otsuste tähtsust.
Ühe olulise tegevusena koostati kolme linna – Tallinna, Helsingi ja Hispaania linna – keskkonnaanalüüsi töölehed. Õpilased täitsid töölehed linnatuuride käigus, jälgides kohaliku keskkonna ja säästva arengu märke. Lisaks viidi läbi praktiline töötuba, kus rahvusvahelistes meeskondades analüüsiti erinevate riikide toidutarbimist ja kulutusi. Õpilased töötasid meeskondades, arutlesid ja esitlesid oma järeldusi, harjutades nii kriitilist mõtlemist kui ka koostööoskusi.
Eraldi tegevusena toimus kodunduse töötuba, kus tutvustati Eesti kööki ja valmistati rahvustoite 0-toidukao põhimõttel. Valminud toidud ja õpilaste tegevused jäädvustati õppevideotena, mida saavad tulevikus kasutada ka teised õppijad.
Projekti jooksul koguti ja analüüsiti ka tagasisidet. Spetsiaalselt koostatud küsitluste abil hinnati õpilaste kogemusi ja saadud teadmisi. Tagasiside näitas, et projekt suurendas oluliselt osalejate teadlikkust keskkonnaprobleemidest ning andis neile praktilisi oskusi, kuidas igapäevaseid valikuid keskkonnasõbralikumalt teha.
Kooli tasandil aitasime suurendada projekti nähtavust, luues koolimajja infoseina ja jagades infot kooli Facebooki lehel ning kodulehel. Nii said kogu koolipere ja lapsevanemad osa meie õpilaste rahvusvahelisest koostööst ja õpiseiklustest.
Projekt oli suurepärane näide sellest, kuidas rahvusvaheline koostöö rikastab õppetööd, toetab õpilaste enesejuhtimise arengut ja kasvatab keskkonnateadlikkust. Meie kooli õpilased näitasid üles suurt huvi ja aktiivsust ning said väärtusliku kogemuse, mis inspireerib neid tegema teadlikumaid valikuid ka tulevikus.
Projekt “Väikelahendused Rae valla koolide HEV õpilastele”
Projektis osalevad kõik valla koolid, kes soetasid vahendeid HEV õpilaste integreerimiseks. Projekti tulemusena soetati Peetri Lasteaed-Põhikooli 18 arvutit, õpikapslid, tasakaalurada, erinevate õppetegevuste jaoks kott-toolid ning tasakaalupallid, vahesirmid ja mitmed õppemängud.
2024-2026 projekt
Loominguline õppimine ja inspireerivad õpikogemused
Projekt nr: 2024-1-EE01-KA122-SCH-000232972
Periood: 11/11/2024 – 10/05/2026
Õpirände projekti rahastab Euroopa Liit ja toetust saadi kogu projektile.
Projekti eemärgid:
- Inspireeriva õpikeskkonna loomine ja mitmekülgse lähenemise rakendamine õppemeetodites.
- Haridustöötaja professionaalse arengu toetamine.
- Kultuurilise teadlikkuse suurendamine ja võõrkeelse suhtlemise edendamine.
- Rahvusvahelise ja omavahelise koostöö soodustamine.
- Uued õppimis- ja õpetamismeetodid ning lähenemised.
- Loovus, kunst ja kultuur.
- Digitaalne sisu ja pedagoogilised praktikad.
Tegevused:
1) Õpilaste rühmaviisilise õpirände korral osalev õpilane jälgib partnerkooli praktilisi tegevusi ja osaleb õppetegevustes, saab rahvusvahelisi kontakte, teeb koostööd ja suhtleb partnerkoolide õpilastega, arendab koostöö ja meeskonnatöö oskuseid, parendab inglise keele ja digioskuseid läbi projekti tegevuste, edendab kultuurilisi teadmisi Euroopa kahe teineteisest kauge piirkonna vahel, tutvustab õpirändel kogetut õpilasesinduses, õpilaste kogunemistel ja osaleb jätkutegevustes, annab hinnangu õpirände ja projekti jätkutegevuste kohta. Õpirände õpiväljundite saavutamist tunnustatakse partnerkooli poolt välja antud tunnistuse ja Europassi õpirändetunnistusega.
2) Töövarjuks mineku puhul soovitakse toetada kooli töötajate professionaalset arengut, tõsta motivatsiooni, suurendada kultuurilise teadlikkust, edendada võõrkeeles, soodustada rahvusvahelist koostööd ja rakendada elukestva õppe põhimõtet pakkudes õpirännetel osalemise võimalust. Töövarjutamise korral soovitakse teha koostööd teiste koolide õpetajatega, pakkudes õpetajatele võimalust külastada teisest riigist pärit kolleegide tunde ja jälgida nende igapäevast tööd, õppida nende kogemustest ning teha tõhusamat koosööd oma organisatsiooni haridustöötajatega.
3) Koolituste abil soovitakse soovitakse toetada kooli töötajate professionaalset arengut, tõsta motivatsiooni ja pakkuda enesetäiendamise võimalust rahvusvahelisel koolitusel, kus käsitletakse erinevaid õppemeetoditeid sh kombineeritud õpet, keskkonnasõbralikkust, digitaalse sisu loomist, tehisintellekti kasutamist õppeesmärgil, võõrkeelse teksti mõistmist ja arusaamist. Koolituste tulemusel saab õpetaja muuta koolirutiini elavamaks ja toetavamaks. Koolitustel omandatud teadmisi ja saadud õppemeetodeid on võimalik kasutada erinevate õppeainete ning erineva tasemega õpilaste õpetamisel ja lõimingute loomisel. Koostöörühmad tegelevad õpitu sidumisega ja koolituste käigus saadud oskuste rakendamisega
Planeeritud õpiränded
Kursuse nimi Organisatsiooni nimi | Osalejate arv |
Well-Being and Stress Management (Smart Teacher Play More) | 3 |
A Happy Lesson: Valuable Tips to Create a Joyful Classroom (Europass Teacher Academy) | 2 |
Design Learning Spaces for the 21st Century Classroom (Europass Teacher Academy) | 2 |
Rediscovering the Roots of Democracy: From Ancient Greece to the European Union (Europass Teacher Academy) | 2 |
Art, Music, and Dance Therapy for an Inclusive Classroom (Europass Teacher Academy) | 2 |
Artifical Intelligence in Schools: ChatGpt and AI for Teachers (Erasmus Learning Academy) | 2 |
The Child First: Montessori, Reggio Emilia System and Contemporary Approaches to Pre-School Education (Europass Teacher Academy) | 2 |
Kindergarten Teachers Play to Learn More (Smart Teacher Play More) | 2 |
Töövari Austrias (võimalusel LME koolis) | 4 |
Töövari Austrias (transport, buss ja/või rong) | 2 |
Töövari Hispaanias | 2 |
Õpilaste õpiränne Itaalias ISTITUTO COMPRENSIVO “Eleonora D’Arborea” IGLESIAS – SU | 5 |
KOKKU | 30 |
eTwinningu võistlus 2024 “Meie heaolu kalender”
Toimus eTwinningu “Meie heaolu kalendri” koostamise võistlus. Õpilased said harjutada koostööd, digipädevusi ning mõelda, mis teeb neid õnnelikuks ja tagab heaolu. (https://harno.ee/etwinning#etwinningu-voistlus-)
Peetri kooli 2.-4. klassi õpilased tegid koostööd oma kooli erinevate klasside õpilastega ja Surju Kooli õpilastega. Koostöö tulemusel valmis 2024 aasta detsembrikuu kalender.
7. klassi õpilased tegid koostööd Jüri Kooli 7. klassi õpilastega ja Pärnu Tammsaare Kooliga.
2.-4 Klassi kalender
2-4.kl _ Heolu kalender_detsember2024 autorilt Signe Reidla5.-7. klassi heaolu kalender
5.-7. kl_Heolu kalender_2024 autorilt Signe ReidlaVõistluse reklaamplakat
2024/2025
Sõpruskoolid
CS Week 2024

Programmeerimisnädala Code Week ja ProgeTiigri õpilasürituse raames korraldatakse Peetri koolis ja lasteaias 14.10 – 15.11.2024 õpilastele erinevaid tegevusi ja õpitubasid. Koolis toimuv üritus kannab nime CS Week.
Õpitoad viiakse läbi Harno, ESF ja Progetiigri toetusel.
Töötubasid viivad läbi õpetajad Signe Reidla ja Tuuli Haljaste.
Üleeuroopaline programmeerimisnädal Code Week on Euroopa Komisjoni algatatud ürituste seeria, mille raames kutsutakse üles kõiki tehnoloogiaharidusest huvitatud ettevõtteid, organisatsioone ja haridusasutusi rääkima programmeerimisest ning korraldama sellega seotud üritusi.
14.-27. oktoobrini toimub programmeerimisnädal Code Week, mille eesmärk on tutvustada programmeerimist.
Üritusi kantakse CodeWeek kaardile (https://codeweek.eu/events)
Tegevused:
Ozobot muinasjutumaal
Õpilased joonistavad muinasjutumaa. Mõtlevad sellele, et Ozobot peaks jõudma ühest kohast teise.
Joonistamist alustab üks võistkond, seda jätkab järgmine ja nii edasi kuni esialgselt joonistust alustanud võistkond jõuab oma alustatud lehe juurde tagasi.
Joonistavad tehtud muinasjutumaale rada, et ozobot jõuaks läbida kõik joonisele tehtud pildid.
Kasutavad erinevaid värve ja võimalusel kiiruse muutmise koode.
Nutirongiga liikuma
Õpilased ehitavad rongile raja, õpivad rongi
liikumist värvikoodidega, teevad raja etteantud pildi järgi. Raja kõrvale pannakse õpetaja poole etteantud kohtadesse legoklotsid, võistkond peab rongi selliselt liikuma panema, et rong legoklotside juures peatuks ja peatuse ajal tohivad sealt võtta ainult õpetaja poolt etteantud arvu klotse. Ülesannet korratakse umbes 15 minutit. Kaks võistkonda liidetakse ja koostöös peavad nad kogutud klotsidest ehitama unistuste maja (maju). Juhivad äpi abil rongi liikumist.
Matatalab rändab ajas
Õpilased on jaotatud gruppidesse.
Õpilased õpivad roboteid klotside järgi liikuma panema, katsetavad robotiga joonistamist. Mõtlevad välja kujundi, raja, pildi vms ja koostavad selle pildi joonistamiseks rajakaardi (nooltega tähistatud liikumine). Üks õpilaste rühm annab enda loodud rajakaardi teisele rühmale. Rajakaardi saanud grupp peab roboti selle järgi liikuma panema ja kasutades pliiatsit saama pildi, mille eelmine grupp on teinud.
Kooditunnid
Õpilased tutvuvad veebikeskkonnas code.org lihtsate ja mänguliste ülesannete kaudu programmeerimise põhialustega, arendavad loogilist mõtlemist ja probleemide lahendamise oskusi.
Töötoad on kantud Code Week kaardile: https://codeweek.eu/events

Kahes 18. oktoobril toimunud “Ozobot muinasjutumaal” töötoas osales kokku 68 õpilast. Esimeses töötoas oli 34 õpilast ja teises 33 õpilast). Osalesid 2. klassi ja lasteaia õpilased.
17. oktoobril toimunud töötoas “Nutirongiga liikuma” osales 39 õpilast (1. b klassi õpilased ja lasteaia õpilased)
15. novembril toimunud töötoas “Nutirongiga liikuma” osales 39 õpilast (3.b klassi õpilased ja lasteaiai õpilased).
3. klassi õpilaste tagasiside:
Töötoas harjutati koostööd, õpiti rongi värvikoodide abil liikuma panemist, ehitati legodest unistuste maju või linnu. Nutirong pidi tegema peatuseid legoklotside juures, mis võimaldas õpilastel neid kokku korjata, et hiljem unistuste linn ehitada.
Näiteks lõpptulemusena valmis linn kus on järv, pood, park, majad, Ahhaa keskus, hotell. Ühe töö eesmärgiks oli, et legode jaoks oleks linn. Väga huvitavaks osutus ühe grupi töö, milleks oli gepardile tehtud mahla joomise tool. Üheks ehitiseke oli omanäoline mesilastaru.
Õpilastele meeldis robootika ja teha omavahelist koostööd.
30.oktoobril toimunud töötoas “Matatalab rändab ajas” osales kokku 34 õpilast (1.klassi ja lasteaia õpilased).
8. novembri töötoas “Matatalab rändab ajas” osales 32 õpilast (2.klassi ja lasteaia õpilased).
Kooditund toimus 15. oktoobril. Sellest võtsid osa 5.b klassi õpilased.